Ontdek de nieuwe service die we aanbieden
Zelfstandigen, kleine bedrijven, KMO's en verenigingen: ze worden allemaal onder hetzelfde ondergebracht bij de release van hun nieuwe website. Zonder de implementatie van middelen, kunnen ze niet verwachten dat er massaal veel bezoekers komen, tenzij ze een aanzienlijke populariteit genieten en al goed ingeburgerd zijn.
Maar hoe kunt u dan kwalitatieve bezoekers aantrekken (dat wil zeggen gericht op de beschreven producten en diensten)? Op zeer korte termijn kunnen de klassieke methoden worden ingezet.
Trek bezoekers snel naar uw site: eenvoudig
De ondernemer kan zelf of begeleid door een digitaal marketingbureau verschillende acties lanceren die, mits goed beheerd, direct resultaten opleveren. We denken aan:
- Betaalde referenceringcampagnes (op reclamebureaus zoals Google Ads, Bing Ads, enz ...). Dit arsenaal maakt het mogelijk bezoekers te kwalificeren via de zoekwoorden die in een zoekmachine zijn ingevoerd ;
- Betaalde publiciteitscampagnes op sociale media zoals Facebook, LinkedIn, Instagram, enz ... Deze media stellen voor om internetgebruikers te kwalificeren op basis van doelgroepen (demografische gegevens, interesses, persoonlijke situaties ...) ;
- Gerichte promotionele mailings verzonden naar klanten of prospecten.
Over het algemeen zijn deze methoden op korte termijn veelbelovend, maar het is niet aanbevolen om ze op middellange en lange termijn te gebruiken. Inderdaad, we kunnen deze prospecten niet eindeloos per e-mail cibleren, met het risico ze te irriteren. De reclamebureaus hebben een kost per klik die elk jaar toeneemt. Het is daarom noodzakelijk om steeds meer geld uit te geven, om hetzelfde aantal bezoekers gedurende een bepaalde periode te behalen.
Word een medium waar je niet omheen komt en dat automatisch prospecten aantrekt: het recept voor inbound marketing
Om een website rendabel te maken waardoor bijna automatisch prospecten worden aangetrokken, is Inbound Marketing een waterdichte oplossing die steeds vaker wordt gebruikt. Het concept betekent dat de mensen zelf naar u toe komen, en niet dat uw bedrijf of organisatie ze proactief moet zoeken.
De sleutel tot succes is simpel: uw bedrijf wordt, naast zijn primaire functie, een informatiemedium op zich, een referentie in zijn sector. Internetgebruikers komen dan op natuurlijke wijze op de website terecht via de verschillende kanalen van natuurlijke referencering, maar ook via de sociale media en soms zelfs via traditionele media.
Tips voor het starten met het toepassen van Inbound Marketingprincipes rondom uw website
Hier zijn enkele tips die gemakkelijk te implementeren zijn en die u al binnen een paar maanden resultaten kunnen brengen:
1. Voorzie uw website van een rijke inhoud
Presenteer uw producten of diensten online via rijke pagina's. De tekst moet zich niet beperken tot de drie klassieke regels die al uw concurrenten al hadden kunnen schrijven. Begin altijd met een synthese van de dienst / het product en geef vervolgens de details die nuttig lijken of die uw structuur onderscheiden (het verzorgingsgebied, de methode, de sterke punten, ...).
Verrijk ook uw media-inhoud: een foto, maar ook en vooral een video verhogen op de dag van vandaag het conversieratio (het percentage mensen tussen het totale aantal bezoekers dat een actie op uw website onderneemt).
2. Bied artikelen met tips, advies en raad
Een artikel met advies is een waardevolle "bezoekersmagneet" op internet. Veel kleine ondernemers waar men vandaag in hun bedrijfstak niet meer omheen kan, slagen erin om een aanzienlijk aantal prospecten aan te trekken, enkel en alleen via hoogwaardige informatieve artikelen die op hun website worden gepubliceerd. En dat soms zonder ook maar één enkele euro in reclame te investeren! Hiermee kunt u van een natuurlijke referencering genieten op een groot aantal ultra-precieze woorden, en internetgebruikers bereiken die zonder deze artikelen nooit naar u toe zouden zijn gekomen.
3. Uw website vormt de kern van uw strategie: laat haar schitteren op sociale media
Deel uw tips op sociale media door niet elke keer links naar uw website aan te bieden, wat de steunpilaar van uw strategie blijft. Het is daarheen dat u bezoekers moet trekken, omdat die omgeving ontworpen is om de conversie in de hand te werken. De actieknoppen die het bevat, de lay-out, de ergonomie: alles is bedacht om de internetgebruikers om te vormen in prospecten.
Aarzel nooit om begeleid te worden
Natuurlijk kan elk van deze tips worden uitgediept en gericht worden begeleid. Aarzel niet om uw digital agency-expert in inbound marketing in te schakelen om het meeste effect van deze acties te krijgen. Hij zal in staat zijn om een globale strategie op te zetten volgens uw doelstellingen.
Advies van internetters
Reactie op de pagina : « Ontdek de nieuwe service die we aanbieden » ? Uw mening interesseert ons. Stuur ons uw commentaar via het formulier hieronder. Onze webmaster checkt deze website permanent. Om u te helpen uw mening te geven, stellen we u meerdere hulpmiddelen ter beschikken : een notering met sterren, commentaar van internetters en nagelezen adviezen. Deel uw mening met het geheel van de bezoekers van deze website : Een advies schrijven
Reactie op artikel : « Ontdek de nieuwe service die we aanbieden » ? Uw mening interesseert ons. Stuur ons uw commentaar via het formulier hieronder. Onze webmaster checkt deze website permanent. Met één muisklik kunt u dit onderwerp delen met uw Facebook vrienden of uw followers op Twitter. Bedank voor uw deelname. Ieder commentaar wordt gecheckt voor publicatie.